به گزارش زانانیوز/ مهندس محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده توسط این شرکت وابسته به وصول مطالبات است، گفت: روشنایی معابر، نگهداری شبکه و بسیاری از خدمات بیوقفه برق، بدون وصول مطالبات امکانپذیر نیست.
مهندس مرادی با اشاره به داشتن ۸۱۵ هزار مشترک شرکت توزیع برق در سطح استان کرمانشاه، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار از این مشترکین، مشترکین اداری و بخش عمومی هستند که بیشترین بدهی مربوط به ادارات دولتی است و ۶۲ درصد ازکل بدهی را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۸۰ میلیارد ریال مطالبات اصلی ما از ادارات دولتی مانده است، تصریح کرد: وصول مطالبات برق موجب ارائه خدمات به موقع و باکیفیت به مردم میشود و ادارات دولتی بایستی ما را در این خدماتدهی یاری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به مصرف انرژی در بخش های مختلف و مقایسه مصرف انرژی در استان، از رشد ۱۶ درصدی وصول در شرکت نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: این رقم از ۷۴ درصد درسال ۱۴۰۰ به ۹۰ درصد تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.
وی در پایان با بیان اینکه برنامه وصول این شرکت به صورت روزانه و هفتگی از طریق شرکت توانیر پایش می شود، گفت: درهمین راستا کنتورهای هوشمند برای ادارات نصب می گردد و همچنین تابلوهای هوشمند نیز برای مشترکین دیماندی راه اندازی می شود.
در ادامه رحیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، با اشاره به اهمیت برق در زندگی روزمره مردم، گفت: در بودجه سالیانه ادارات، هزینه انرژی پیش بینی می گردد و طبق بودجه مدنظر نیز باید هزینه های مربوط به برق نیز توسط کلیه ادارات پرداخت گردد.
وی با اشاره به مواد قانونی تهاتر بین سازمان های دولتی و خصوصی، تصریح کرد: بسیاری از نهادهای دولتی و سازمان های خصوصی می توانند هزینه های همدیگر را پوشش و در راستای قوانین و مقررات تهاتر انجام دهند.
در پایان، مدیران و نمایندگان ادارت مدعو سازوکارهای پرداخت بدهی خود را مطرح و به سوالات آنها در این زمینه پاسخ داده شد.
ثبت دیدگاه